16. maaliskuuta 2009

Asun vaihto

Kun ei nyt ole tullut yhtään kuvattua niin pitää ottaa taas vanhoja kuvia eli tämä on otettu 12.4.2008.


Olen nyt aika tiiviisti yrittänyt opetella avaruuskuvien pinoamis-ohjelmaa ja jotenki tuntuu olevan aika hakusessa vielä mutta kyllä mulla siellä yksi uusi kuukuva olisi, en vain ehtinyt laittaa tänne vielä ;)

Se hankkimani makro-objekti ei sitten koskaan tullut perille asti, rahat kyllä lähti ja nyt joudun selvittämään sitä sotkua mutta ehkä vielä joskus tässä senkin tulen saamaan.
Kävin täällä Turussa Photo-messuilla ja pääsin kokeilemaan sellaisia makroja. Näyttää siltä että jos tuon Canonin 60mm aion hankkia niin sitä joutuu istuskelemaan jonkin aikaakin paikallaan että se öttiäinen siihen viereen saapuu, mikäli ei ole kovin arkaa lajia :) Mutta upean suurennoksen sillä varmasti tulee saamaan.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oravan asunvaihto on ajankohtainen myös tänä keväänä, joten kuva ei ole ollenkaan vanhentunut, vaikka olisikin vanha...

Öttiäisiä, jopa perhosia, pääsee hyvinkin lähelle, kun kulkee rauhallisesti eikä tee äkkinäisiä liikkeitä. Minä pidän tästä makrosta juuri sen takia, että siinä "joutuu" menemään melko lähelle kuvauskohdetta. Siinä syntyy jonkinlainen yhteys kuvattavaan, jopa öttiäisen "ilmeitä" voi lukea.

Iines kirjoitti...

Sama makro ilmeisesti on minulla Canonissani. Ja yhdyn tuohon lähelle menemiseen. Varsinkin heinäsirkkojen kanssa on hauska leikkiä, kun ne selvästi kiusaavat kuvaajaa menemällä korren väärälle puolelle juuri kun on aikeissa painaa laukaisinta. Niillä on myös hauskat ilmeet.

ajatar kirjoitti...

Hyvä kuva tupsuhännästä, tuon näköisiä ovat juuri nyt;)
Ei niiden kuvien uusia täydy olla minä ainakin laitan vanhoja.
Harmi että sen Makro-objektin kanssa kävi noin.
Minä hankin omani Turun Rajala kamerasta, sieltä olen ostanut kameran sekä kaiken muun siihen liittyvän. Siellä se vaihtokin käy hyvin.

Anonyymi kirjoitti...

Minulla on mennyt makron tilaamisesi vähän ohi, siis mistä tilasit sen? Osaa varoa sitten kyseistä puljua.

Itse olen myös ostanut kaikki objektiivini Turun Rajalasta. Ei välttämättä se halvin paikka, mutta luotettava kuitenkin. Kameran rungon ja pokkarin tilasin Pixmaniasta, jota pidetään erittäin epäilyttävänä firmana ;). Minulla kaikki toimi kuitenkin ihan hyvin.

Tuikku kirjoitti...

Kuulostaa aika hauskalta tuo öttiäisten lähelle hiippailu :D

Joo eli se paikka oli Simply Electronics. Googlettamalla löytyy firmasta ongelmia ja tuon virheen nyt tein etten Googlettanut sitä... virheestä oppii sanotaan :)